fredag, april 24

Inlägg nr 300!

En milstolpe i min bloggnörd karriär- hur fasen har jag kunnat klottra ihop så många inlägg egentligen?
Med tanke på de antal bloggar jag läser som allihopa har en klart högre publiceringsfrekvens än min är det knepigt att jag fortsätter hålla igång.

Men nu är det faktiskt en annan milstolpe på gång för mig och det är rätt skönt att kunna skriva av sig här och visa vad man gjort senaste tiden.
Även om det går en vecka mellan raderna. =)
Mitt framtida jag får åtminstone ett gott skratt om inte annat, det måste man se till att bjuda på!
( det är nu ni är fri att peppa bloggen ;) )

Nåja, fredagkväll och jag ska jobba en skvätt imorgon innan jag går in på ledighet. Det ska bli värmebölja så jag planerar att se somrig ut på jobbet (piggar väl alltid upp, eller?) så man kan sprida ut sig på nån brygga efteråt.
På kvällen ska jag fira Magnus som fyller hela 30 (!) år och valt att fira det stort- modigt!
Sen söndag har jag en dejt med Johan Glans, ska med all min kraft ta ett bra kort på honom som ni ska få se här.
Vaddå, jag groupie? Neeeej då..

Något jag fortfarande inte vet om jag ska vara stolt eller skämmas över är att jag har ett kort på mig och Paul Tilly. Uppklädda, glada och på firmafest!
Rätt pinsamt ändå för nån i min ålder..

Reagerade på något jag såg på tv häromdan...
rastlös i tvsjälen som jag är flippade jag runt i kanalerna och fastnade för en dokumentär om hemlösa i New York. De bodde 30 m under mark i det gamla kloaksystemet där inte en strimma ljus nådde ner och en gubbe visade "glatt" runt reportrarna hur de bodde och levde. Han visade knepen han använde för att stjäla från de andra och andra nödvändiga saker man måste veta för att klara sig därnere..
Efter en kvart rörde jag fjärrkontrollen och på kanalen bredvid visades "Cribs" på Mtv.
Har aldrig gillat det programmet men just denna gång tedde sig kontrasterna än starkare.
Äckliga skrytprogram som frossar i hur överflödigt människor bor. Ännu äckligare är det att folk Gillar och bygger efterfrågan på såna här privata intrång och frosserier, då kan man fundera på hur fattiga såna människors liv är.
Nu må jag låta svartsjuk på rika människors bohag, men jag skulle inte stå för att vara nån av dem som flashar sina bilar eller stora pooler som de aldrig använder. Det finns väl bättre saker att göra av sin fritid, jösses!


Men i alla fall, tillbaka till verkligheten.

Har startat ett projekt som jag så sent som i höstas kämpade med i många veckor.
Det är Uthyrning av Lägenhet i andrahand.
Problemet ligger inte i att få fanskapet uthyrt, det är allt detta mailande och bildskickande innan det blir klart.
Lade in annonsen och fick dryga femtio svar innan kvällen var över (pust) så sållningen är precis över och jag försöker få hit folk så Snart som möjligt att titta på den.
Då är det så här med att tajma tider.. man jobbar olika och folk bor 60 mil ifrån typ. Jävligt enerverande, särskilt som det blev så utdraget i höstas.
Då blev det klart 3 dagar innan jag lämnade landet, ska banne mig slå det denna gång.

Orkar inte mer ikväll, sitter här och nickar till lite då och då.
Rätt sött faktiskt...

Men återkommer efter helgen! Wiiieeee....

Trevlig helg!!

1 kommentar:

Lena sa...

Hoppas du haft en trevlig helg =)
Kram!