lördag, maj 30

Sköna Götet

Nu har jag varit bosatt i lilla Säve i snart 24 timmar och saker börjar ramla på plats.
I detta minimala rum har jag möblerat om, böka runt, packat och trängt in diverse saker som gör att jag ska trivas. Vilket jobb!
Det är ju dessutom värmebölja i hela landet, så jag kan inte låta bli att ta en avstickare till vår altan stup i kvarten där solen verkligen grillar en.

Känns så skönt att vara här!

Fick dessutom en rapport om min söte katt som jag lämnat i Uppsala, han lever och mår bra.. vilket får en att slappna av lite till.

Ja stället jag bor på då...

Det är ett hus som min skola köpt upp och ligger bara 10 min ifrån flygplatsen.
Det är ett hus som är ombyggt till 10 studentrum (i varierande storlek och jag fick INTE det största rummet) innehar ett stort kök, vardagsrum och en mysig altan.
Det är vildvuxet omkring och närmaste grannen ligger på andra sidan vägen vilket inte syns från huset. Så rätt avskärmat och lugnt, vilket är jätteskönt.

Just nu är vi 4 som bor här och det är grabbigt.. det har tydligen inte bott nån tjej här innan fick jag veta och det förvånar mig inte =)
När jag gick ner med lite kartonger i garaget upptäcker jag en bar(!) och såklart- lite vikter och några bänkar.
Här har de gjort sig hemmatstadda minsann! Haha

Men det märks att det inte är ett typiskt studentboende där det alltid lyckas finnas nån som inte kan visa hänsyn. Här är det vuna människor som inte har tid för annat än just Plugga.

Undrar hur hårt det kommer bli när jag börjar på måndag? =)





det vildvuxna huset





det här med förvaring och IKEA har varit mina slagord..



Igår kväll åkte jag och Micke runt omgivningarna, vi hittade lantaffärer och väldigt nära från mig även en småbåtshamn!
Jag har aldrig sett så många båtar på samma ställe, det var otroligt vackert- och lite avis blir man på de människor som hänger där.
Vilket härligt liv det måste vara att kunna ta sig ut på havet när man vill!
Det var varmt och fint därute så vi stannade en stund, innan man var tvungen att åka hem och vila ut sig.






Imorse åkte Micke härifrån och jag var lite nyfiken på att vandra runt och kolla in områdena lite till- jag har märkt att jag trivs ute på landet =)
Fast nu tycker jag det kryper i kroppen överallt, usch haha!
Tänk om jag får fästingar på mig, då får jag paniiiik...

Nu ska jag plugga, behöver varva ner lite- skön helg på er!

Inga kommentarer: