lördag, maj 16

Veronica och Jag

Fredag kväll. Katalin i Uppsala. Veronica Maggio på scen vid 21 och stället pumpar ut musik. Jag var INTE där.

Det är andra gången hittills som jag varit på väg att se Maggio live men ändrat planerna. Denna gång hade jag dessutom förköpt biljetter.

Istället far jag ut från jobbet kl 18 (prick!) och stressar ner mot stan, hittar en frisörsalong och bönar hejdlöst
"schamponeeeeera mig!"

Nytuperad och lite mer stressad går jag in på kicks, kladdar på mig lite färg och sätter mig därefter på ett tåg mot Stockholm.
Kvällen spenderades på Akkurat med trevligt sällskap och musslor i gryta- så jag är rätt nöjd ändå.

Veronica Maggio får ge sig till tåls, Nån gång skall vi mötas =P
det där lät lite läskigt..

Så 100-årskalaset igår var...... intressant. Har aldrig (tror jag) satt i mig så mycket kakor och tårta på så kort tid. Jag mådde fruktansvärt illa.
Tyvärr var den ansvarige för kakorna inte nöjd med min insats utan prackade på mig galet mycket mer- tant!!
Löste det med att ha kakätar-tävling med en 8-årig kakgalen grabb- jag vann! Ha!


Hade nyss en visning av lägenheten (näst sista-pust) och det var en dryg engelsman som tafsade sig runt på mina golv och grymtade över hyran och annat småtjafs.
Det slutade med att han Godkände min lya som bohag och kunde gå med på att hyra den.
Nog att han skulle kolla på ännu en lägenhet men den här dög nog... !!!

Jag var rätt snabb att lägga in att det kommer minsann fler hit, att det är Jag som hör av mig och att han får vänta sig ett mail tidigast måndag.

Dryga, snobbiga typ som envist skelade med båda ögonen.
~Nej tack~

Sitter nu och väntar på en kl 15 visning, må detta gå bättre =)

Tina var lite sugen på att komma ner till mig (och det är inte ofta) så vi försökte reda ut om hon kunde hinna ikväll innan schlagerballongen sätter igång.

Jag; -Men det hade varit bättre om du åkte kl 15

Tina; -Nej men i torsdags! suckar hon uppgivet

Ibland är hon så skön, jag får mig ett gott skratt oftast exakt när det behövs =)


Nej, nu ska jag ut i solen en sväng innan jag blir galen.
För övrigt har jag ett blåmärke på hakan, ett STORT blåmärke.
På hakan!!
Det är inte blått, grönt eller lila.. det är svart.
Så det ser ut som jag doppat mig i en askkopp och går runt med skitigt ansikte.. suck.
Inte hett alls, faktiskt.

Nej nu blir det lite sol som sagt =)

Och prisa Spotify! ÄNTLIGEN finns La Voix med på listorna!
Vad annat kan jag göra än att trakassera grannarna med schlager ikväll?
Mohahahaha!

Nej sol!


Kram och trevlig schlagerhelg ;)

Inga kommentarer: