tisdag, juli 14

Nu har vi en vecka kvar!

En hel vecka med föreläsningar och teoriprov innan de släpper oss lös för att göra luftfartsverkets prov (många många prov..)

Igår anordnade skolan grillning för oss som är där under sommarperioden.
Förutom vår klass kom många, både lärare och elever och det bjöds på grill och fotboll- mycket trevligt!

Senare mot eftermiddagen började det regna så vi åkte in till stan istället och tog några öl. Vissa tog lite mer än andra =)


En spontantagen gruppbild på oss som spelade fotboll =)
Vi är blöta, men glada.. vi ska ju få öl.



Vi kämpade.. men torskade hårt mot lärarna



den här bilden hittade jag på min kamera..

Imorse var det sjukt segt att sitta och lyssna på en föreläsning- om meteorologi dessutom och som de nördar vi är analyserade vi hela gårdagens väderförlopp..
Nu kan man med namn peka ut alla molntyper.. suck. Nörd =)

Jag hade en flygning inbokad i lördags kl 8 på morgonen, så när de andra ville ut på fredagskvällen tog jag på mig att skjutsa in dem.
Planen var sen att somna i soffan.. dock när jag var på väg tillbaka från stan ringer en ur klassen och berättar att lektionen är inställd- läraren satt nämligen och ölade med dem!
Då kändes det plötsligt väldigt trist att sitta hemma själv, så ja.. jag åkte in igen.
Kl 6 kom vi hem efter en lång runda och en avslutning på burger king.. rätt blöta för regnet hade öst ner hela kvällen.
Det tänkte vi inte på då när vi gick runt på stan haha.

Vi hittade bl a en krog som egentligen låg på en båt- Styrbord Babord heter stället tror jag..
I alla fall, vi kommer ner till garderoben för att se att det är obemannat. Systemet är att man hänger upp jackan och tar sin egen lapp, dock fanns det en disk så man Kan ställa sig bakom...

Det gjorde två av grabbarna och genast fick de massa kunder.. det blev nästan kö! Haha

De kämpade hårt med att hänga in jackor, "bjuda" folk på avgiften och charma tjejerna =)
Vi höll på att garva ihjäl oss.. ända tills en vakt upptäcker detta och kastar ut dem med rumpan före. Hahaha
Då var det bara att lomma med och hitta ett nytt ställe vi kunde störa folk på.

Den här veckan är slö, vi har knappt inga flyglektioner och bara halvtids teori.
Vi är inte van vid det..

Blir det bra med vind i helgen ska jag dock göra något riktigt roligt- återkommer senare vad det blir!

Hur har ni det då?
Börjar bli snålt (obefintligt) med kommentarer här, aldrig bra!!
Så skriv ett litet hej vetja.

Kramkram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå!!
Roligt att höra att allt verkar gå bra för dig iaf, här händer de inte så mycket med mig bara jobbar å står i som vanligt. Hade bra/ Kirre