torsdag, augusti 6

På resande fot

Nu sitter jag på ett tåg och är omringad av barn som inte vill låta mig sova i lugn och ro- varför åker alltid skrikiga barn tåg?

Sen sist jag skrev har skolan i stort sett slukat mig med hull och hår.

Dessutom kom en rejäl värmebölja som får en utmattad av att cykla i 4 minuter till skolan.
Den värmeöljan kom idag...

I helgen däremot lyste den med sin frånvaro- Micke kom hit innan helgen och vi åkte bl a upp till Strömstad. Trist att inte kunna bada, men det är bra fint däruppe verkligen!
Nu innan jag skulle till stationen planerade resten av villa-befolkningen ett kvällsdopp- jag fick dem att svära på att bada söndag kväll också så jag får vara med!

letade krabbor...


Helgen var bra ändå, trots brist på sol. Jag hade hittat biljetter till U2 lördag kväll, tod med mig Micke och de var grymma live!





Nästa vecka händer det på riktigt- då skriver jag luftfartverkets prov och går det vägen är jag klar att flyga upp.
Klart det ska gå vägen!?

Jag gjorde min första solo-navigering igår morse och det var perfekt! Vädret var stabilt, knappt några vilsna gubbar ute i trafiken och navigeringen flöt på fint =)

Så nu är jag på väg upp till Falun... har med mig mina tjocka böcker och räknar med bättre pluggmiljö utanför villan där det alltid springer nån.
Det är oftast svårt att få något riktigt gjort där har jag märkt- man vill ju vara social också..

Ha en trevlig helg

Inga kommentarer: