måndag, augusti 10

Semester avklarad!

Jag hade möjlighet att vila ut mig från Göteborg några dagar, så jag tog den.
Och det var härligt

I torsdags packade jag ihop alltför mycket saker och tog tåget till Falun.
Diverse badgrejer och många kilo skolböcker hängde på, planen var att blanda nytta med nöje.. så att säga =)

Micke mötte upp och tog mig ut till Enviken, där jag har ruvat senaste dagarna. Det var Sommar med blå himmel, varmt väder och inte ens en förkylning hade man i kroppen!

Så vad har jag gjort därborta egentligen?

*Jag har BADAT (plaskat)
*Plockat litervis med hallon varje morgon till frukost- mums!
*Ätit härligt hemlagad mat flera gånger om dagen
*Pluggat någotsånär på denna veckas prov (heh)
*Latat mig latat mig latat mig

Det var dessutom släktträff X 2 i helgen; på lördagen kom en stor samling till Lumsheden för att umgås, äta grillat och träffa avlägsna släktingar.
Söndagen blev en intim samling i hemmet, två födelsedagar skulle firas av nämligen!


Som vanligt är det omöjligt att hitta en vettig biljett hem på söndagar, så jag fick välja mellan att spoliera söndagen med att sitta på en buss Eller sovandes kliva av tåget kl 02 söndag natt.
Vad tror ni att jag valde..

Tåget var mer inbjudande än det verkade tack och lov.. sen att jag fick ta taxi sista biten hem överväger ändå att jag fick en skön söndag med ett kvällsdopp innan jag lämnade Falun =)


Kameran följde med men nyttjades 0% så... ja. Ledsen.
De mentala bilderna ni kan spara är en spegelblank sjö med brygga i gryningen, stora mörkröda hallon i böljande buskar, en liten flicka som står barfota och nyvaket solar sig ätandes på det röda guldet.
Vrålet när flickan stoppar in näven i brännässlor i girig hallonjakt.
Gång på gång.

Hoppas er helg var någorlunda bra den med ;)

Inga kommentarer: