måndag, augusti 17

POF(F)

Helvetet på jorden stavas POF Principles Of Flight och är en sann mardröm för oss pilotare.
Åtminstone när man ska skriva prov på ämnet =)

Av 16 pers är det två (2) som klarat den på första försöket. Jag var inte en av dem hehe..
Men däremot var det en (1) i min klass som satte den på pricken imorse.
Storyn i det är att denna rätt sköna snubbe vid Alla tidigare prov när man frågat hur det gått -
ryckt på axlarna, flinat och på bred göteborgska sagt "åt helvete höhö"

Så det är något lurt med det här?..

I helgen har jag bara varit på skolan och flugit ikapp mig lite och därefter sniffat i böckerna inför Imorse.
Direkt efter prov var jag ute och flög ensam upp till Trollhättan- kul!
Jag hade räknat med turbulens och kastvindar- helt enkelt för att det hårdblåst hela helgen här nere och idag såg det rätt illa ut.

Så med det i bakhuvudet puttrade jag iväg och väntade mig det värsta.
Döm om min förvåning när jag kom ut under moln och luften kändes som smör (nåja) landningarna smektes ner och på hemvägen fick jag åka utanför kusten och njuta.

Det är otroligt vackert utanför Marstrand och alla andra öar längs Göteborg, man slutar aldrig häpnas över utsikten =)

En sak jag heller aldrig slutar häpnas över är mitt virriga jag. Ibland kan jag komma på mig själv med att ha påbörjat ett projekt, råkat glömma det och gått iväg för att göra nåt annat- ofta med ett gnag i bakhuvudet att jag Glömt nåt.

Idag satt jag och kollade på The Hills på datorn, mamma ringer, vi pratar en stund och jag bestämde mig efteråt för att blogga..
Men det kändes som jag hade glömt nåt?

Just ja- The Hills!
Som nu är halvtittad på och väntar bara jag blir klar med det här nångång ;)

Men det finns tusen andra exempel.. jag kan hitta halvgjord disk i köket (i min förra lägenhet) kommit på att jag har tvätt i maskinen sen flera timmar tilbaka etc etc.

Finns det inget ord för detta beteende?
Nyckelordet jag har på tungan är Ålder, men det känns långsökt....


Nåja, det var något jag skulle göra så jag ska ta reda på vad det var!

KRAM

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej tänkte bara säga att jag sitter på öland och tar det lungt och har semester. Skönt att äntligen komma ifrån sthlm ett tag nu. Hur går det för dig i skolan?

Mvh Micke

Verra sa...

Öland låter inte helt fel, inte att du dissar Sthlm heller ;)
Det drar ihop sig i skolan och snart är det dags för uppflygning.. två i min klass flög upp idag och klarade sig, så det känns mer verkligt nu!
Hälsa Öland och ha en härlig fortsatt semester =)
Kram