måndag, augusti 31

September snart

Visst är det deprimerande?
Att sommaren gått mot sitt slut markeras med piss- och dyngväder, bara för att förtydliga att nu era jävlar.. nu ska ni bli grå, fula och håglösa igen.

Jag inväntar min Final Check, fick ett halvt löfte om onsdag vilket jag lutar mig mot med glädje. Efter jag är klar med allt ska jag nämligen börja reda ut vart jag hamnar fram till januari, fick iofs klartecken idag att jag kunde stanna i villan om jag ville.
Men det vill jag ju inte..

Helgen iaf!

Med tanke på att jag blev sjuk av att vara utomhus dagtid 9-17 får jag nog först fråga mig; Varför?
Jag har varit ett riktigt innedjur senaste veckorna och blir flåsig varje gång jag cyklar en sträcka. Inte bra!
Jag satt iofs med sommarkläder och som jag tidigare i mitt inlägg konstaterat att sommaren smitit så var det inte så genomtänkt.
Istället för nån fest på kvällen kröp jag ner till kojs vid 22 och söndagen spenderades pendlande mellan rum, kök och toa.
Kul, verkligen..

Aeroshowen var kul iaf, jag tror jag uppskattade den mer eftersom jag aldrig sett någon förut. Det var överraskande att det fanns chokladhjul, massa matstånd, karuseller och faktiskt flygsimulatorer på området.
Mer aktivitet än jag räknat med.. och väldigt många människor kom!

Höjdpunkten var sista numret för dagen och det var Jas 39 Gripen.
Den dånade och visade upp sig så folk blev lyriska- jag med!

Jag gick på lördagen och kollade.. samma program gällde söndagen och då Gripen slickade vår kära villaknut denna dag i en sväng mot flygplatsen trodde jag ärligt att jag skulle gå sönder.
Fy fan vad det lät!
Allting sprack.. nästan.
Eftersom vi stått på ett stort fält och tittat på lördagen var vi på perfekt avstånd, men efter att ha fått hjärtklappning och dödskänsla igår så fattar jag inte att folk som bor här står ut!

Just for the record..
Det finns en hästgård precis vid flygbanan och det måste vara det dummaste stället att ha djur på- särskilt en sådan dag.
Stackars små döva pållar..

En liten rolig grej (egentligen inte) hände när en helikopter demonstrerade en räddningsaktion; den hovrade ovanför en punkt på fältet för att vinscha ner en man och plocka upp nåt (drunknande person). När de sedan drog vidare från fältet såg man att en hare tryckt sig som ett frimärke på marken precis Under helikoptern och när den vågade skenade den iväg rätt vettskrämd.

Tro jag det!

Den var så skrämd att den sprang i cirklar i några minuter och då hann såklart helikoptern komma tillbaka.. helikoptern skulle bara korsa fältet men på det viset råkade den jaga haren många kilometer.
Stackars lilla hare...
Det blir en historia att berätta för hans tvåhundra barnbarn senare.

Jag planerar en Sundsvallsresa som förhoppningsvis går av stapeln innan veckan tar slut. Först hade jag tänkt mig att åka redan imorgon, men skolan ska bli klar banne mig innan jag gör något annat.
Syrran och jag planerar även att resa upp gemensamt, vi har t o m satt ett datum och det är Bra jobbat av oss!

Nu ska jag gå och laga lite mat så jag blir frisk nångång- kram!


J 39 Gripen taxar ut efter att ha visat upp sig

Inga kommentarer: