fredag, augusti 28

Gbg- Jönköping- Gbg

Idag pallrade jag mig hem från Junnköööping..
Det var första gången jag upplevde stan och den var riktigt mysig!

Det första man tänker på när någon nämner den stan är religiösa fanatiker!

Det andra jag märkte när jag var där är att även denna stad är en utpräglad studentstad. Då har jag ändå bott i Uppsala några år och tyckt att den var speciell.. men även i Jönköping kryllar de överallt.
I fula overaller dessutom :P

Det blev inte så mycket sightseeing, däremot gick vi och såg en bio (för ovanlighetens skull!!) som jag hade tjatat så länge att få se.

Inglourios Basterds var rätt rå, humoristisk och bra gjord!
Jag blundade många stunder av filmen, den var lite magstark för en klenis som mig.

Har suttit och planerat och donat inför vår ölfest här i villan imorgon kväll =)
Lyckades jaga runt på de flesta i klassen - de har spritt ut sig runt hela Svea rike- och det verkar som det kan bli en kul kväll!

Först är det aeroshow på flygplatsen 9-18 och sen kommer folket hit direkt efter och bjuds på öl. Kanske går vi ut om vi orkar, beror på vädret.

Vädret är f ö riktigt dassigt, kan vara därför jag sov de 2h jag satt på bussen hem till Götet idag.
Kan även ha att göra med att jag sovit i en 90s säng senaste dagarna och det är trångt när man är två!
Gick på toa mitt i natten och när jag kom tillbaka möttes jag av ett stort kryss som tog upp all plats. Pöh!

Hur är det där egentligen, skillnaden mellan hur tjejer och killar sover?
Killar vill ha platsen för sig själv, vi tjejer däremot kryper ihop som en kattunge och somnar bäst på killens bröst- eller är det bara jag?
Det går fint att ligga så de första minuterna, men sen blir man bortputtad eller så vänder sig killen helt resolut om! Inte lika charmigt =)

Blev itvingad lite akvavit och rosévin tidigare ikväll, baktanken var att jag skulle med ut. Njae..
Min idé med "partyhelg" bleknar snabbt med tanke på att jag bangar från första stund.
Sånt är livet!

Nu ska jag fortsätta läsa min nyinköpta bok "Arvet" som äntligen släppts i butik! Har väntat hela sommaren på just den boken, rekommenderar varmt författaren bakom som heter Tamara McKinley.
Hennes böcker är härliga och går att fastna i många timmar.

Trevlig Helg på er, särskilt till mors-släktet som ska träffas allihopa imorgon ute i Liden.
Hoppas ni får trevligt fast jag inte är där!

Inga kommentarer: