söndag, september 27

Ruggsliten

Nu har jag avslutat min mini-turné;
Göteborg- Uppsala-Sundsvall-Uppsala-Göteborg

Uppsala känns fortfarande som hemma, när jag åter landade i Göteborg kändes det lite tomt och vilset. Något saknas. Men det kommer nog inte ta så lång tid att bli varm i kläderna härnere heller, stan i sig och allt omkring är bara positivt.
Dock är det något med Uppsala.. tror iofs till 99% att det beror på att min katt inte kommit tillrätta än. =(

Efter några dagar i Sillre åkte jag snabbt till Sundsvall City och hann träffa Tina lite.
Det var första gången sen mars!
Vi åt buffé och uppdaterade oss på allt som hänt och det var en del. Visst snackar vi oss varma i telefonen också, men det är sååå mycket roligare att ses irl.

Jag har alltid vetat att jag vill bo på landet längre fram i tiden (när jag blir stor) men efter några dagar med släkten vet jag med säkerhet att det är på det sättet man ska bo.


efter några timmar i lingonskogen..

Ett hus, ett trädgårdsland + skogen bakom knuten där du kan plocka Allt till middagsbordet och dessutom får du motion på köpet. Släng in en hund och en sjö så skulle jag trivas livet ut!
Kan inte fatta att folk vill bo inträngd i nån lägenhet mitt i stan och bara pendla mellan affären och jobbet.
Det är väl därför 40+are fortfarande ränner på krogen, de har väl inget egentligt intresse?


Nåja, stannade som sagt i Uppsala på väg ner igen. Det tar sjukt lång tid om jag skulle rest nonstop Sundsvall-Göteborg så det gick fetbort.

Istället blev det en natt i Uppsala och ett besök på Flustret. Jag hade fått på tok för mycket spritdrinkar innan vi åkte så väl där ballade vi ur totalt med att bjuda varandra stup i kvarten på mer grogg.
Kvällen var riktigt kul, vi dansade mest (som jag minns det iaf) och jag fick t o m en snyting på väg ner till dansgolvet!!

Har ni hört på den va?

Dessutom av en kaxig 30+are vilket gjorde mig rasande och skulle precis till att flyga på henne då en annan okänd tjej tog mitt parti och gick emellan.
Väldigt skumt alltesammans, särskilt som jag aldrig träffat eller provocerat åbäket.
Men jag skulle gärna velat sett mitt ansiktsuttryck, jag blev så förvånad haha!

Hon stack iaf med sin tjejkompis som såg ut som en arg terrier, några minuter senare kommer två ordningsvakter med en civil kille fram till mig och säger att jag ska peka ut henne. Den civila killen var vittne och hade gått och sagt till vakterna, hur sött är inte det?
Själv hade jag bara tänkt gå och trösta mig med öl, men nu fick jag henne utkastad också.
Det var nog höjdpunkten, att se henne bli förödmjukad och utdragen när alla ser på.
Jag möööööös.
Knasig kväll, men allt var kul! T o m den lilla incidenten.. eftersom jag ändå inte fattade varför det hände =)
Kom hem efter burger king- dvs sent, mätt och sjukt trött. Rätt smutsig också.

Tror du det var nån som knappt vågade kolla kontot imorse?? Haha

Imorgon ska jag till läkaren, det är inget jag ser fram emot för en sekund.
Lär gå snabbt troligtvis och den här gången ska jag inte svimma när de närmar sig med sprutan!!!!

Satt och "tittade" på tv4 Fakta häromdan, ett program som heter "Trauma" visades och det handlar om verkliga olyckor och hur läkarna går tillväga för att försöka rädda patienten. Det är sjukt äckliga olyckor dessutom och de visar ALLT.
Rekommenderas om ni är hårdmagade, men jag förstår inte syftet med att titta... är det meningen att man ska lära sig något?


Är otroligt bakissjuk fortfarande så nu ska jag lindra mig med något.
Det härjas för fullt i köket, de andra har prov imorgon och inför varje måndag har de studiekväll dan innan och börjar alltid bråka så stickor och strån ryker.
Ikväll skriker de mest.. men det är ord och inga visor så jag kommer nog inte kunna bli så mycket piggare därute.
Jobbiga människor...


Hoppas er helg varit bra!


KRAM

Inga kommentarer: