fredag, april 16

I love Iceland

Planerna ändras allteftersom askan från vulkanen på Island sprids neråt Europa.

Å ena sidan fascineras jag och förundras över naturkrafterna, hur mäktig en sådan här sak blir och hur små vi är i betydelse. Det har drabbat många på olika vis, alla har en historia att berätta.

Å andra sidan störs man också eftersom ens planer grusas och många blir strandsatta om de nu ska till eller från Sverige.
Det är mycket gnäll.

Här tänkte jag gnälla lite till är det tänkt.

Skulle egentligen åkt 06 imorse med ett direktflyg till Sundsvall.
Igår kl 14 ställdes allt in och jag bokade om flighten till 18.15 idag.
"Ifall att".
Chansen att himlen skulle rensas upp tills ikväll är lika med noll, förstår man logiskt men man hoppas ju alltid på det bästa..!..
Imorse stod det på hemsidan "Inställt hela 16 april" och jag ombokade återigen- till söndag denna gång.

Men då knorrade det uppe i Sundsvall- vänta så länge??
Det knorrades här med, men alternativet är att sitta på ett tåg som tar minst 7timmar.
Ett tåg som är fullsatt och har överpris. Studentbiljett? Knappast.

SJ gnuggar händerna-
Äntligen en chans att återfå balans i budgeten efter vinterns alla reseersättningar!


Men så blev fallet, jag tar tåget upp för att veta att jag åker ens. Det är överhängande stor risk att flyget på söndag också ställs in och jag vill upp till Sundsvall nu. Nu nu nu.


Igår luktade det fabrik i hela stan och jag funderade tyst om det fanns munskydd att köpa.
Det såg jag invånarna ha i Peking, de som förstod att smog inte var särskilt hälsosamt att leva i.
Igår kändes det lite som Peking..

Men imorse på min bensträckar-promenad var det lika fint som innan igen, solen sken och fåglarna skötte sitt. Som att inget hade hänt.

Nu ska jag lalla lite till- ut i solen med er och passa på att få Frisk luft!







vacker är naturen

Inga kommentarer: