måndag, april 19

Dag Tre

Sitter nerkurad i soffan och kollar Modern Family. Är inne på det femte avsnittet nu kanske..
Thomas är iväg på innebandyträning och jag får en chans att blogga/slappa för första gången sen jag kom hit.

Idag var vi ganska hurtiga faktiskt. När vi klev upp efter den obligatoriska sovmorgonen for vi iväg och simmade. Lite bubbel och ångbastu på det och sen for vi hem, möra som biffar.
Bra jobbat!

Solen sken och vädret tillät oss att fortsätta på det hurtiga spåret, väl tillbaka röjde vi iordning altanen. Dvs slänga en Massa skräp, samla ihop tre fulla sopsäckar med pant och slänga allt glas som inte går att panta... och slutligen sopa, tvätta utemöbler.
Det blev så fint så- nu kan man faktiskt sitta utomhus (och typ glo på grannarna.?..)

Städning inomhus efter det och sen satte vi oss en stund.
Då kom glassbilen- wohoo!
Vi inte bara köpte, vi var ju tvungna att testa glassen också..
Nu har som sagt Thomas lämnat boet och lämnat mig ensam med all glass.
Undra om han ens har kommit på det??

Helgen har varit rätt lugn, vi har ätit god mat och bara umgåtts. Ibland är det mysigt att bara vara, men från den här veckan ska vi komma igång med vårträningen ordentligt =)
Sen ska jag hinna träffa lite mer folk denna gång!

Men just nu ska jag fortsätta med mina serier, tjoho!

Inga kommentarer: