tisdag, april 20

Simningen tog bra idag.
Efter mina 20 längder och ett dopp i bubbeln tyckte Thomas att vi skulle gå på´t igen.
"Intervallträning är bra, Veronica"

Jag var rätt nöjd (läs; helt slut) men det fanns ingen anledning att vara vrång. Ner igen och simma 10 längder till- i min takt!
Dvs att Thomas var mer effektiv och gjorde det dubbla när han ändå väntade ut mig. Showoff..

Fick också höra att jag har "stick-fot". När jag simmar grodsim gör tydligen inte min högra fot det, den pekar åt andra hållet. Väldigt svårt att träna bort vid vuxen ålder tydligen...
Ooookej?
Jocke aka badvakten gjorde mig och resten av simhallen uppmärksam på detta

"Titta! Titta nu! Veronica du har stickfot! Du simmar fel!"

eko eko eko

Sedan insisterade han på att Thomas skulle titta under ytan när jag simmade bortåt för att konstatera min mongolida simstil.

Lite stelbenta for vi sedan iväg och handlade thaimat i nån bunker på torget i stan. Verkligen jättegod mat! För det eminenta priset 60kr haha


Ögonlocken väger tunga nu, klockan är strax innan 20 men bebisVerra är redan nöjd med dagen.

Ser fram emot veckan i övrigt då jag bl a ska få klappa häst och komma ut lite.
Imorgon blir det ett besök på Norra Berget och långpromenad.
Gubben min har träningsvärk i hela kroppen och ynkar sig över det mesta, stackarn.
Hans olika träningar går in i varann; är det inte innebandy, simning eller badminton så är det nånting annat.
Jag ska stoppa honom i ett bad så han mjuknar upp lite, hans kropp har fått en chockstart.. i jämförelse med min.
Min kropp har inte fattat vad jag håller på med än, tack och lov.

Skönt med vår!

Inga kommentarer: