tisdag, maj 25

Fortfarande på väg..

Det är en perfekt dag att vara på resande fot har jag konstaterat.

Morgonsolen sken mig i ansiktet hela vägen till Stockholm och gjorde mig på bra humör. Nu väl på x2000 ner till Göteborg är det utbytt mot regnskvättar och på det viset känns det mysigt att sitta inomhus. Sitta inne och glo ut.
Stirra är något man kan göra i brist på korsord, dator eller tidning. (eller för den delen resesällskap!)

Jag fick inte tag i någon frukost i Gävle.. tågresan fram dit stal mina extra 10-min så när jag väl kom fram hade jag ca 30 sekunder tillgodo. Det blev en cola light från tågets växelautomat istället- usch.
Men det har jag tagit igen nu, köpte lite lunch i Stockholm och fortsatte glo på folk. Där fanns det mycket att glo på!

Det är ett väldigt tyst och avkopplat sällskap härinne på tåget nu, nästan alla sitter och sover. Förutom en tant som jobbar frenetiskt och ringer runt till sina kunder. Hennes engelska är härligt knagglig också, hon måste ha gått i samma engelska-kurs som topp-politikerna.
Från och med nu ska jag försöka att inte somna av, fick känslan av att jag förtydligade just den saken för mitt förra vagnsällskap. Något leende fick jag när jag hoppade till av mitt eget skorrande...

Istället bloggar jag om nuet och dricker Yoggi, glor lite och känner mig lagom avslappnad.

Fridens liljor

Inga kommentarer: