tisdag, maj 25

Tuff Tuff

Är galet nyvaken.
Klev upp halv åtta och 8.09 satt jag på bussen(!) som började ta mig neråt Göteborg. Tack och lov bytte jag till tåg i Hudik och här är jag nu... i ingenmansland mellan Hudik-Gävle och surfar ute på landsbygden.

Jag ÄR verkligen nissen från bredbands-reklamen, han med det mobila bredbandet på ryggen ni vet..

Jag är uppkopplad på mitt eeeeget viiis

Nåja. Den tidiga avfärden gjorde att jag glömde äta frukost, den snabba påstigningen gjorde att jag glömde köpa frukost. Det snabba bytet gjorde att jag inte hann fixa frukost nu heller... ja jag hoppas få äta nåt i Gävle innan jag pyser ihop och fladdrar bort.
Sitter och tänker på kaffe, wienerbröd, glasstårta och allt annat gott som inte bör intas som Frukost.
Så blir jag alltid när jag är hungrig.. det slutar med att man äter en torr banan och blaskig dricka från pressbyrån för att stilla sig.

Byter alltså två gånger till innan jag kommer fram till spårvagnsstaden. Tjoho!
På vägen dit är planen att väcka Thomas åtminstone två gånger, en gång har jag redan lyckats med omedvetet. Det låg en gammal mobil i min större väska kvar hos honom och det larmet var tydligen ställt på 9.. som han uttryckte det grävde han rätt okontrollerat hela vägen ner innan tjuven hittades. Hihi..

Nu ska jag blunda lite och tänka på ballerina-kakor~ fridens!

Inga kommentarer: