söndag, juni 6

Du självgoda nord

Nationaldagen nalkas denna helg, klockan är strax efter midnatt och mina ögon kliar av trötthet.

Det är strålande väder häruppe i Sundsvall, vi hade inte planerat så mycket mer än sovmorgon och glass på stan denna lördag men ett sms ändrade den saken...

Förrådet jag hyr för mina möbler och kartonger hade råkat ut för en smärre vattenläcka. Det var bara att tuta ditåt och se över sina skador- samt flytta allt till ett nytt förråd. Det visade sig vara rätt bra, då jag fick kontorsstorlek på det förrådet och man kan dansa därinne med alla grejer överflyttade.
Alltid något positivt!
Nu får vi se vad försäkringsbolaget säger och hur mycket de hjälper till.

Därefter fick jag faktiskt min mjukglass nere på torget, varvad med årets första jordgubbar och en stund i solen. Efter ett tag åkte vi ner till Thomas pappas stuga som ligger invid älven.
Tanken var att vi skulle se hur fint det är där under sommaren, men vi hade även tur att få fikasällskap =)

Sommar är bryggan vid vattnet, solstol vid gräset och en kaffekopp! Ja glass på det, perfekt!

Nu ikväll har vi suttit hemma fem stycken och spelat spel, försöker planera inför morgondagen och just i denna stund försöka att inte somna sittandes =)
Det har i alla fall varit en väldigt trevlig kväll- med pizza, sällskap och chips. Lördag betyder inte utgång för mig längre =P

Så då är det imorgon då- jag vill faktiskt fira den nånstans, för första gången. Ska tillsammans med Linda hitta nåt jippo som vi kan gå till =)

Men nu ska jag mysa med gubben min (aka sova djupt =P )

Inga kommentarer: