fredag, juni 4

Vackra Juni!

Mycket har hänt senaste veckan och jag är en alldeles för lat person för att orka plita ner allt här eftersom.
Det kommer jag nog ångra den dagen jag ska läsa detta som gamling!
Detaljer har en förmåga att hjälpa en minnas stora saker..

Men nåja.

Efter att ha tömt lägenheten i Uppsala och fyllt 18-kubikarn med mitt fina skräp så puttrade vi upp till Sundsvall i måndags.
Där väntade ett förråd och vi fick t o m hjälp att packa ur bilen- det gick oväntat fort och smidigt!

Efter det har jag kunnat slappna av mer, särskilt efter att ha hyrt ut lägenheten i Göteborg så jag slipper tänka på den mer.
Nu är det Sundsvall som gäller i sommar och jag har tokmycket att planera.

Jag har börjat besöka Sidsjön om dagarna också, där det är vackert att promenera runt sjön och lapa sol på en av alla bryggorna som ligger förtöjda.
Sundsvall är nog inte den varmaste staden här i landet, men lite sol ger en energi och glädje verkligen!

Sedan är det mycket att se fram emot också... jag längtar till midsommar, gatufesten som jag inte besökt på flera år och diverse sommarmarknader som löper runt här.

Ska börja sommarjobba om en månad, det ska bli kul!
Sedan får vi se vart vi hamnar, allt hänger lite på min andra hälfts nya jobb.

Av flera skäl vill jag stanna i Sundsvall, men han behöver nog byta stad någon gång, han också. I såna fall tar vi oss neröver igen =)
En sak vet jag säkert och det blir INTE Stockholm.. nä.. den stan funkar för många men inte för oss.

Gubben min är ute och bowlar nu, själv sitter jag och äter keso-knäckemacka med sojamjölk. Isch usch. De första tre mackorna var goda, nu sitter jag och har kväljningar...

Är fruktansvärt sömnig, har varit det i flera dar och sover mer än 12h om nätterna.
Så nu ska jag passa på att vila en stund innan man ska hämta patrasket från stan =)


Fridens Liljor

Inga kommentarer: