lördag, juni 26

Midsommar 2010

Klockan slår snart 9 lördag kväll och grabbarna äter just nu hemkörd biteline-pizza.
Framför fotbollen, of course!

Jag är faktiskt helt slut efter gårdagens midsommarfirande- och det borde jag inte vara.
Jag var nykter chaufför (kul kombo) så mina snapsar innehöll smultrondryck, mina groggar blev redbull-kopia och min återställare imorse var jordgubbar med glass.

För att sammanfatta var gårdagen/kvällen riktigt trevlig, med gott sällskap och alldeles för mycket mat.

Vi packade all mat i kylväskorna, dvs hemgjorda grillspett, köttbullar, sill potäter, glass, jordgubbar, ägg, bröd och massa annat som vi behövde. Bilen fylldes med kläder, kuddar, MAT, oss och vårt glada humör.

Vädret var sjukt bra, ända tills vi kom ner till stugan. Då drog molnen in och gav oss skurar i typ en timme. Från ingenstans blev det midsommarsol och vi dukade upp långbord i gräset. 11 stycken var vi (tror jag) som grillade och åt god mat som hade räckt till 10 extra pers.


vi sov i stugan i bakgrunden


gott

Strax därefter när vi börjat femkampen kom skurarna tillbaka. Därav ser man blöta katter på korten som togs under kvällen.. Med tre lager varma kläder på sig för att kunna leka utomhus.





Femkampen var riktigt rolig! Det är intressant att vara den nyktraste, man blir stelast i gruppen på ett sådär torrt vis.
-Bl.a; så bjöds det på bugg men jag passade dansandet för att träna luftgevärsskytte istället.
-Bocchian gick inte lika bra för mig då mina ojämna kast var beviset på att det saknades en och annan snaps.
-När det började klia i mina ögon var de andra i sitt esse och först vid fyra på morgonen skulle jag ut och chaufföra hem partyprissarna.


tungan rätt i mun


kexätar-tävling

Vi sov däremot över i gäststugan. Den var mysigt inredd och varmbonad så jag somnade djupt när jag väl fick sova. Jag vaknade snart av två snarkande fyllisar och sol som strålade in genom fönstret.
Mysigt....


kallt dopp!

Thomas gick runt och gnällde över skallebank och vi andra satt och fikade lite. Det är skönt att kunna komma till en stuga vid vattnet och känna lugnet sittandes i gräset.
Alldeles för tidigt ville grabbarna hem och kurera sig så det var bara att köra bort från allt det fina.

Det var min midsommar! =)

Väldigt kortfattat men ändå mycket nerplitat. Nu har jag en liten man att ta hand om, han tycker det är otroligt synd om honom (pfft) så han kräver sympati och mys.
Suck =)

Hoppas ni hade en trevlig midsommar därute!


Inga kommentarer: