torsdag, september 16

Fullproppad

Gubben gick just ut genom dörren med herrsällskap, de gör varandra sällskap på bio ikväll.
Så sött ;)

Själv sitter jag med svullen mage i vardagsrummet och tar igen mig. Vi har alla tre fikat lite hembakad kärleksmums (dagsbakat!) och blåbärspaj med vaniljsås.
Är så sjukt mätt att det är obehagligt.

Valet närmar sig och våra diskussioner blir alltmer intensiva och djupa. Jag har bestämt mig hur jag ska rösta, men gjorde ett rätt bra test på nätet som fick mig att eventuellt tänka om- igen.

Det är svårt!
Viktiga frågor har aldrig klara svar, det finns inget svart eller vitt.
Valet är nu på söndag och jag hoppas verkligen folk tar tag i sin röst, att de utnyttjar den och inte struntar i den lilla makt de har.
De som inte röstar ska inte ha någon egentlig rätt att klaga/diskutera senare heller!
Tycker jag i alla fall..

Mamma var förbi tidigare idag och fick se lägenheten. Vädret är piss så vi satt skönt inomhus och surrade (och fikade såklart!). Fy fasen vad jag fikar jämt..

Har annars varit iväg och provkört en ny bil idag, vi vill ha en fyrhjulsdriven och gärna med massa utrymme baktill.
Vi är väl nöjd över vissa detaljer, men petigt onöjd över andra. Snygg är den i alla fall... men denna bil blir det inte för oss;


Dacia Duster

Om en liten stund får den följa med till stallet- hästarna ska nattas, bilen ska testas och Veronica måste rasta bort all efterrätt!

Trevlig torsdagkväll!

Inga kommentarer: