torsdag, september 30

Hejdå 50-öringen!

Sätter mig en stund vid köksbordet med lite blåbärssoppa.
Den gör finemang för min mage som bara växer numera, mina värkande fötter vet jag inte vad jag ska göra åt dock.

Jobbade "golvpass" idag, därav min ledbrutna kropp. Går som en anka från sida till sida härhemma efteråt och har plockat med disk och annat för att inte somna till. =)

Nu blir det blodpudding och uppladdning för en kväll i stallet, gubben jobbar på krogen ikväll och rumlar hemåt vid 2 inatt kan jag tänka mig.
Så varför sitta ensam hemma?
Näe, lika bra att hålla sig ute i friska luften (nog är den frisk alltid!) så länge jag kan.

Hälsade på en liten söt bebis igår, vi passade på att sitta utomhus och sola oss i den sköna värmen som är om dagarna nu. Det hoppas jag att jag kommer minnas, när det blir mörkare och deppigare de kommande veckorna.

Men det jag ville säga med solandet igår att det syns fasiken inte på mig ändå!
Man kan väl inte sola solarium när man är gravid?

Solandet är nog det jag saknar mest, trodde i min enfald att det skulle vara sushin.
Nej, färg och piggheten är en stor saknad.

Kom dock på varför jag är så trött hela tiden och måste åtgärda det snarast.
Skulle ju börja käka järntabletter efter v.18 och det har jag helt glömt!
Mina värden var låga i somras, undrar hur låga de blivit nu egentligen...

Satt och snufsade i de fina barnkläderna vi fick förra helgen.
Längst ner i kartongen hittade jag denna tröja;



välplanterad! hehe =)



söt björnoverall fick vi med, perfekt att ha när vi lämnar bb


Nu ska jag resa på mig innan jag hittar annat att göra på datorn. Man fastnar alltid för länge framför dumburken!

Tjing på er!

Inga kommentarer: