lördag, september 11

Lasagne

Det rör sig mot lördag kväll, klockan är strax efter 20 och det är kolmörkt ute. Redan!

Mmm, vi går mot värmeljus-sitta i soffan och slöa- tider.
Jag växer och börjar bli otymplig, nu är reaktionerna från diverse bekanta "oj vad stor du är!"
Hrrm.

Igår var jag ledig från jobb, men inte från husfru-livet. Det skulle bakas inför helgens innebandy-cup, handlas och lagas mat till gårdagens middagsgäster (våra allra första!) och självklart städa lägenheten så gott det gick.

Skriver jag inte i typ varje inlägg att jag/vi städar upp lägenheten? Vad GÖR vi egentligen för att smutsa ner så in i vasken?

I alla fall blev middagen trevlig, lasagne med lchf-efterrätt; blåbärspaj med vispad grädde.
Det var Thomas bror + syster som hälsade på och vi fick faktiskt en väldigt fin barnvagn samtidigt!


vår nya, fina vagn!


kärleksmums till innebandy-grabbarna


blåbärspaj á la LCHF

Det blev tidig uppgång imorse för att skjutsa ut gubben till innebandyn. Där har han hållit hus i 12 timmar och jag åkte faktiskt förbi och såg en match. De vann! -även fast jag såg på =)

Nu på kvällen åkte jag ut till Söråker för att hälsa på några söta rotweiler-valpar! Det är en gammal kompis som har en kennel och föder upp Jättefina hundar, blev väldigt hundsjuk av att träffa de sötnosarna..
Såklart inser jag hur mycket man saknar att ha en hund hemma.

Det har varit en lång dag och jag har inte hunnit vara hemma så mycket, imorgon blir det lite lugnare hoppas jag. Gubben min mår inte alls bra efter att ha varit igång så länge på dålig kost och kalla kläder- så han mulade ner sig i soffan så fort vi kom hem.
Själv äter jag lite lasagne-rester och försöker att inte somna av. Är inte ens sugen på kakor.

Kvällen får avslutas med en film tillsammans, så tack för ikväll!

Inga kommentarer: