lördag, september 25

Löningshelg

Igår efter jobbet samlade ett litet gäng ihop sig hos oss för att mjuka upp inför en utekväll på stan.
Jag skjutsade iväg dem vid 23 och var tacksam att få lägenheten för mig själv.

Vädret var urdåligt ute, jag pysslade runt i stallet igår morse mellan 7-13 i hopp om att ta mig en liten ridtur innan jobbet, men det var lönlöst.

Idag ser det inte finare ut, sen jag kom hem från klädbytardagen har jag försökt kurera monstret som ligger och jämrar sig i vår säng tills det är dags att hälsa på pållarna igen. Det går inte så bra.
Han pratar i sömnen, ojar sig, gnyr, spyr lite, suckar, stönar och vänder på sig igen.
Ungefär i den ordningen.

Så jag får se hur länge jag är hemma och står ut, vad jag ser nu är iaf att det är ett kaos utan dess lite efter grabbarnas framfart...
Som den gode samarit (och uttråkade tjej) jag är får jag ta itu med det, fram tills att det slutar regna!
Sen klarar jag inte av att vara inomhus längre, blir så enormt rastlös.

Trevlig regndag på er =)

Inga kommentarer: