tisdag, september 7

Min första spark!

Vi var hos barnmorskan tidigare imorse för ett extrabesök. Det var jag som hade bokat det, på sista tiden har jag varit lite orolig om allt stod rätt till med magen och kotten.
Så istället för att oroa sig vad varje grej magen gör och varför det gör ont ibland, ville jag få lite goda råd och bli lugnad.
Stress gör saken värre..

Som sagt, idag satte vi oss ner och surrade (vi har för övrigt den bästa barnmorskan man kan tänka sig) och hon lyssnade och gav oss mycket råd.
Men det räckte inte riktigt, så jag bad om en hjärtljudskontroll för att få en chans att höra barnet.

Det är inte så lätt att höra hjärtljudet sägs det och man får inte hoppas på för mycket.
Ha. Direkt när hon lägger ner doptonen på min mage hör jag de snabba hjärtljuden och ALL sten på axlarna försvinner =)
Vårt barn är inte blygt av sig- det flashar sig på ultraljudet och avslöjar sig för doptonen ;)

Dock gömde den sig när hon grejade idag, så hon fick söka den med doptonen över magen efter några sekunder.
Då känner jag en spark rakt upp mot magen som även barnmorskan märkte av.

Det var nog det häftigaste hittills- och vilken sur liten sötnos vi kommer få.
Haha.

Nästa onsdag, den 15e september, ska vi på det planerade ultraljudet och tack vare dagens händelse ser jag fram emot det =)

Nu ska jag äta och läsa alla mina gratistidningar vi fick med oss från barnmorskan.
Härliga tisdag..

Inga kommentarer: