fredag, september 3

Sjukliga september

Jag har kurat ner mig i soffan framför tvn, det enda jag orkade laga var omelett med frukt-te.

Febern slog till tisdag natt, vaknade ledig onsdag kippandes efter luft då min näsa var helt igenstoppad. Usch.

Jag kämpar mig igenom min 6-dagars jobbvecka, nu är det bara helgen kvar och den går alltid fort och smidigt. Det känns väldigt ofräscht -och osmakligt- att nysa och äckla sig på jobbet, men hur många gör inte det nu?

Idag slutade jag 14 och hann åka in till frisören direkt efter för att ordna upp mitt mörka burr! Är sjukt nöjd, tjejen som klippte mig var jättebra och gullig.

Så jag är nöjd, trots snor och hosta, för nu är jag fräsch i håret och hinner vila upp mig innan det är dags att hämta hem karln från jobbet.

Åh, vi börjar få så fint härhemma nu. Det går med små, små steg framåt men jag blir nöjd för varje detalj som ändras. "Barnrummet" är ännu "lådrummet", vi har sjukt mycket möbler och kartonger kvar att sälja och plocka med.
Allt ska ha sin egen plats, men hur lätt är det när vi har saker för ett två-våningshus?
Det blir en syssla för nästa vecka...

Det lustiga är att oavsett hur sjuk man blir så orkar man alltid med ett besök i stallet. Ridturen igår kändes mer hjälpande än ansträngande och jag blev piggare av den kalla luften.
Nåja, när jag kom hem fick jag frossa =P
Thomas hade dukat upp med kvällsfika när jag kom hem, söt som han är =)

Näe, jag ska kurera mig lite mer. Om det går.

På återseende.

1 kommentar:

Ellinor sa...

En bild på nya frisyren kanske?