måndag, oktober 18

Hockey-kväll

Lillkissen blev glad över att jag steg över dörren och kom hem igen. Han stajlar runt och jamar ivrigt i något slags försök att få mig att leka.
Nja. Bra försök, kisse lille.

Var iväg en sväng med Linda på TIKs hemmamatch mot Linköping, segern uteblev men vi hade en trevlig kväll i alla fall.
Thomas jobbar också där ikväll och kommer inte förrän vid midnatt, så jag ska värma upp sängen och se lite tv i lugnan ro.
Hur lugnt det nu blir med skrik-nisse i samma rum, den här katten har mycket pesonlighet!

Har dessutom upptäckt att han hittat en ihålighet vid garderoben som han kryper in i varje natt och sover i. Verkar bökigt och märkligt, men på morgonen kommer han tillbaka och kryper ner i sängen igen.
Jag tycker inte det är ett särskilt sunt beteende?


Mitt besök hos barnmorskan gick bra imorse, värdena såg fina ut och jag ligger lite över "tjock-kurvan" när man mäter magen. =)
Det brukar man tydligen göra de första veckorna man mäter, så jag tröstar mig med det, haha.
Vägd blev jag också, sedan inskrivningen i juli hos barnmorskan att jag gått upp 9 kilo.
Det är rätt bra, ca 12-15 kg är hälsosamt och nödvändigt att gå upp under en graviditet. Allt över det blir extravikt att bära på och tiden fram till förlossningen blir jobbig!

Känner redan nu pga min extravikt att vissa moment är arbetssamma. Jag har aldrig varit såhär tung förut, det tål att tänka på hur mycket kroppen får jobba framöver.

Visste ni dessutom att under en graviditet bildas 1,5 liter extra blod i kroppen??
Inte undra på att vissa drabbas av åderbråck!

Huvva, ja jag får vara glad så länge jag är pigg och mår bra.
Det är 114 dagar kvar =)

Nu ska jag tryna lite, klockan ringer 6 imorgon bitti. Urrk!

Inga kommentarer: