måndag, oktober 11

Vackert

Nystart på veckan och jag är på härligt humör igen.

Det var otroligt skönt med ett miljöombyte i helgen, Uppsala visade sig från sin finaste sida.
Tog faktiskt inga bilder, men hösten därnere är väldigt slående i alla färger. Ångrar såklart att jag inte tänkte mer på det då, men bilder i sig gör ofta inte landskapet rättvisa.

I alla fall var det väldigt trevligt att träffa folk och se sina gamla, välbekanta miljöer.
Jag hoppade in lite snabbt på mitt gamla jobb också, såg Många jag aldrig sett förr (det var två år sedan jag slutade, helt galet vad länge sen det är) men också tack och lov människor jag tjoade när jag såg.
Saknar stämningen, folket, jobbet- allt!

Hann också träffa syster med vänner, vi var ut på lördag kväll och åt gott, fortsatte hem till förfest och slutade på en hårdrocksklubb!

Kan ni tänka er vad absurt det måste sett ut med min mage ute i vimlet.
Särskilt när jag satt och sippade (alkoholfria) färgglada drinkar utav bara attan.
Gott var det- billigt också! Haha
Hade en riktigt trevlig kväll, vilket antagligen blev den sista utekvällen på länge så jag är tacksam över att få lufta mig (trots att det var på en hårdrocksbar hehe)

Gick en runda vid mina gamla hemkvarter med omnejd för att sätta upp nya lappar om Lucas innan jag åkte hem.
Ja.. det känns som en nål i en höstack men jag kan inte göra ingenting.
Det vore ännu värre.

Det lite roliga med bilandet nuförtiden är att jag kör mycket lugnare när jag ska någonstans. Självklart värdesätter jag säkerheten mer nu och därför tog det över fyra timmar ner till Uppsala.
Vilket jag hade räknat med, men oj vad ont i kroppen man får.
Det lite lustiga med det var att jag hade inte den sortens ro i kroppen när jag skulle hem igen.. det blev visst en resa inom tre timmar återigen, så hejdå för den säkerheten =)
Skärpning på mig..

Idag sov jag ut och for ner till stan för att träffa en kompis som jag inte sett på länge. Vi fikade på stan och pratade ikapp oss, mycket trevligt =)

Ikväll åker Thomas och jag ut för att träna på olika håll, vilket gör att jag ska vara hemmakär nu i några timmar och pyssla runt lite.
Skönt att vara hemma igen!

Mmmjo, kommer inte på mer så trevlig måndag på er stackare som sliter hårt ;)

Inga kommentarer: