fredag, november 26

Den här dagen försvinner iväg, tycker jag!

Klev upp strax efter 6 imorse för att tvätta och pyssla de första timmarna. Det känns fräscht hemma nu med nytvättade sängkläder, fina juldukar som äntligen kan användas och en kvarlämnad doft av sköljmedel i lägenheten.
Får en kick av att ha rent hemma, men jag måste också inflika att vika tvätt är bland det tråkigaste jag vet. Allt runt det gör jag gärna, men fy fasen för eftersorteringen..

Nickade till en kvart innan 12, tills jag kom på att det var dags att ge hästarna lunchkäk. Det var bara att pallra sig till bilen och pysa iväg. =)

Idag på vägarna dessutom, med kastvindar och blankhalka.. Sundsvallsområdet var en stor trafikvarning imorse på vädernyheterna.
Så jag pekade finger åt Thomas genom telefonluren att han skulle köra lugnt hemåt!

Snart är han hemma, wiie =)

Uff, nu blev det svårt att skriva. Pluttan sparkar så hårt att jag nästan tappar luften, nyss hade hon möjligtvis ett utbrott för hon tjoffade hårt flera gånger i sidan.
Efter att jag bytte musik till Melissa Horn blev hon lugn, tack och lov. Mammas flicka! Hehe

Nu ska jag nanna lite, så man orkar prata med gubben när han kommer hem!

Fredagsmys med er vetja.

Inga kommentarer: