lördag, november 27

Juletider

Artiklar och nyhetsuppläsare avlöser varandra angående snökaoset utanför Sundsvall.
Allvarliga olyckor, dödsfall och masskraschade fordon med strandade personer längs vägarna.
Igår satt trafiken och folket fast i över sex timmar på E4, vilket gjorde att vissa fick slut på bensin (därmed värme) och mat.
Vargavintern är här och det är bara början!

Därför är jag sjukt tacksam över att Thomas ändå kom hem så snabbt han gjorde. Just den olycksvägen var han tvungen att passera och han kom förbi innan de värsta stockningarna började.
Två timmars försening är inget att vara ledsen över, när man får komma raka vägen hem sen!

Vi tog sovmorgon imorse och blev dessutom bjuden på god frukost hos svärmor. Sedan dess har vi hållit igång på varsitt håll- jag med jobb och Thomas med sina grabbar.

Hugo lämnades av i djurbutiken på förmiddagen för att vara med under Adoptionsdagen och han blev tingad!
Jättekul för honom!
Det verkar vara ett toppenhem han får komma till =)
Dock kunde han inte åka direkt till nya familjen, så tills dess får han vila upp sig hos oss lite till.
Att sitta i en bur, utlämnad i en affär med massa läskiga ljud tog musten ur honom idag. Han var rätt stressad efter några timmar därborta, så när vi kom hem blev han jättetrött och snuttig. Plutten..

Igår när Thomas kom hem hade han en present med sig till mig!
Det är en mjuk och tjock filt med vitt ull och röd baksida och len som inget annat! Jag blev sjukt glad, för den passar verkligen mig nu som alltid burrar ner mig i soffan med massa kläder och sockar.
Ska ta en bild så ni får se hur mysig den är!

Nu ska jag varva ner med en bra film på tv och lite surf.
Morgondagen blir nog trevlig med julskyltning i stenstan och dessutom ett snabbesök på barnkalas.
Det tråkiga, om man ska vara negativ, är att jobbet börjar så snabbt att det blir en kort stadstripp plus att Thomas åker ner igen.
Förtränger det så länge =)

Hej

Inga kommentarer: