torsdag, november 18

Färdig

Jag kom knappt upp ur sängen idag.
Värre var det igår kväll då jag inte kunde sova, delvis för min superba halsbränna men också för att kroppen värkte.

Imorse ringde en sjukgymnast upp (och väckte mig) som var den trevligaste personen jag pratat med på länge. Hon erbjöd mig att komma förbi lite senare samma dag för "konsultation" som de så fint säger =)

Anledningen var att jag ville köpa ett gravidbälte, men det är inte lika enkelt fixat som förr. Då gav barnmorskan bort en direkt, nu ska de köpas ut och först testas.
Så det var det jag åkte till sjukgymnasten för att göra.
Inte visste jag att det skulle bli korsförhör och genomgång av kroppen innan jag fick mitt bälte.
Den är i alla fall underbar, tjejen som hjälpte mig likaså.

Jag har jobbat kvällspass idag, delvis med den på, men den är lite överflödig när jag sitter ner.
Från och med nu kan jag ut mer och promenera, vilket jag ser fram emot- för den ger jättebra stöd när jag bumpar runt med min tjockmage =)

Imorgon blir det en ledig dag och barnmorske-besök. Dags att vägas!
Mitt blod ska de stjäla också och säkert klämma härådär som vanligt.
Dagen är lite luddig, men vi avslutar dagen med ett biobesök.

Jag tycker det ska bli jätteskönt att vara helledig i tre dagar, bara få vara...
Vi har rätt mycket planerat som vanligt, vilket jag kan beta av här allteftersom.
Kan avslöja i förtid att iaf julpyntet ska fram på lördag, nu jäklar är det dags!!

Nu är jag supertrött och två karlar väntar på mig i sovrummet- natti!

Inga kommentarer: