onsdag, november 24

Föräldra-utbildning

Jag har laddat med en stor kopp kaffe framför mig här vid datorn.
Klockan är halv åtta och jag har traskat runt och gjort mig iordning den senaste timmen, nyvaken och seg =)

Om en stund åker jag ner till MVC för att påbörja en förälder-utbildning. Det är genom den gruppen av människor man brukar skapa nya kontakter och framöver i bästa fall hitta bebbens första lekkamrater.

Lite synd att vi flyttar strax efter förlossningen på det viset =)

Eftersom Thomas är i Karlstad och gör ett toppenjobb, får jag sällskap av svägerskan min, ska bli skönt att slippa gå själv.

Igår jobbade jag morgonpass på jobbet och fick gå hem redan klockan 14. Det som hände efter var lite konstigt, jag röjde upp i lägenheten, lagade mat och gjorde fint härhemma. Åkte en sväng till IKEA och kollade in julpyntet (hittade bara litegrand, trist).
Allt med en djuriskt jobbig foglossning, så jag stånkade på i minimal takt och blev flåsig av att typ ta mig i och ur bilen.

Så stor är jag faktiskt inte än, att vanliga ärenden ska ta musten ur mig!
Tycker JAG i alla fall.

Eftersom allt i kroppen värkte, somnade jag ett flertal gånger i soffan innan 19. Vid 21 gav jag upp och gjorde natten.. nu när jag vaknar känns det som jag skulle behöva sova ett par timmar till.
Så synd att jag planerat bort varje morgon fram till måndag, hårt liv! =)

Nej, nu måste jag sluta gröta i detta och sätta fart!

Trevlig onsdag!!

Inga kommentarer: