måndag, november 15

Så jäkla nyttig

Det ser otroligt roligt ut när jag är ute och går med hala skor.
I alla fall intalar jag mig det och fnissar för mig själv där jag stolpar runt. Numera rör jag mig som en pingvin när jag känner osäkert underlag, ja nästan alltid vaggar jag fram egentligen.

Jag har ingen anledning överhuvudtaget att vagga fram, mina ben klarar utmärkt av att ta mig fram på vanligt sätt- men det är en konstig vanesak att göra.

Imorse var jag ute i stallet vid 7 och det var väldigt härligt ute. -2 i luften gjorde det milt och töigt, jag gick med jackan uppknäppt och vaggade ut med hästarna så de fick komma ut och lufta sig.
Pysslade sedan på i min egen lugna takt (det mesta tar längre tid nu) och det känns skönt att ha ett skäl varför jag inte ska stressa runt längre.
Annars är man duktig att piska sig själv när det gäller att bli klar med sysslor. Finns ingen anledning att gasa, man får börja lite tidigare helt enkelt =)

Nåja, jag är hemma igen och just ätit frukost nummmer Två.
Dagen är helt fri sånär som några telefonärenden, jag känner lugnet och låter inte fingrarna klia av pyssel idag.

Ha!

Vi får se hur länge jag håller det löftet, nu ska jag i alla fall stänga av datorn och detoxa mig lite från websurfandet.
Datanörd som man är..


Hörni, trevlig måndag på er!


Hupp!

Inga kommentarer: