måndag, november 8

Vilken pärs att vara ledig

Satte mig i köket med kramp i magen nyss. Jag är hemkommen och möts av lille Hugo, som uppenbarligen saknat mig =)
Han jamade och kråmade sig och det må låta som ett normalt beteende för en katt men han är vanligtvis väldigt ljudrädd av sig.

Nåja, han verkade hungrig också så bortskämd som han är fick han lite mjukmat på direkten.
Nu ligger han med tjockmagen i vädret och vilar sig, glor på mig och kurrar så grannarna borde kunna höra honom.

Jag var iväg en sväng till Birsta och köpte vinterskor efter att ha fått lunchsällskap av Linda. Vi åt en grymt god buffé, även fast jag bara orkade med salladen (det var ett Bra utbud) och vi försökte surra ikapp oss så gott det gick.
En timme räcker inte långt ;)


mina nya skor! Större storlek, så de går att använda med vattentyngda fötter senare =P


For förbi jobbet en sväng, fick lite fler jobbtider som jag är tacksam över och hann surra lite med de andra ett tag. Kände mig inte riktigt redo att åka hem till ensamheten direkt efter så jag hälsade på Lena på Riiby Gård istället.
Där gick det minsann en liten gårdsponny och strosade fritt, helt utan bekymmer och besvär.
Vi satt och surrade i värmen en liten stund innan jag begav mig av vidare.


Passade på att köpa del två i samlingen Disneyklassiker, det är fina böcker!

Ja, här sitter jag nu med otrolig kramp som sagt.
Tror det är sammandragningar, de brukar börja nu. Men hur ska jag veta??

Thomas kommer hem sent ikväll, jag hämtar honom efter 22 så det blir till att varva ner och slappna av i kroppen en stund nu. Jag tycker inte om att erkänna det men jag kan nog inte fara och flänga som jag är van... kroppen gör ont och jag blir stressad/pinknödig/hungrig/trött av minsta lilla.
Så är det att vara gravid!


Nu= soffa!


Fridens ;)

Inga kommentarer: