tisdag, december 14

Kvällsblogg

Ska egentligen gå och lägga mig nu, klockan närmar sig midnatt. Klev upp okristligt tidigt (som det sägs) och jobbet var krävande idag.
Mycket att göra, mycket folk och mycket trevligt.
Folk blir snälla över jul =)

Var iväg nu på kvällskvisten och hämtade hem en ny kamrat, Smulan.
En jättegullig liten kattflicka som ska bo tillfälligt hos mig så jag får sällskap bland annat. Bild kommer =)

Hann även umgås lite med hon som har katten, vi stod ute på parkeringen för att säga hejdå och såg helt plötsligt en massa stjärnfall!
De kom inte direkt efter varann, utan blippade förbi precis så man kunde tro man inbillat sig det.
Med böjd nacke såg vi ett flertal på kort tid och det var riktigt häftigt.

När jag senare kollade upp vad det var visar det sig att jorden nu passerar en meteorskur som heter Leoniderna och en molnfri kväll som denna är ypperlig för att se all aktivitet. =)



Imorgon ska jag sova tills kroppen värker av liggsår, behöver vila.
Dagarna börjar nu räknas ner tills min gubbe kommer hem igen, saknar honom sjukt mycket. Det får han höra också, så jag hoppas han känner sig saknad =)

Imorgon går jag in i vecka 32!!

Inga kommentarer: