måndag, december 13

Lucia

Har en del planer som jag ska hinna göra den här veckan, med start imorgon!
Det vill säga när jag gått av mitt sista arbetspass för denna vecka och har härlig fri tid (nej, det är ingen särskrivning!).

Det involverar dock besök förbi jobbiga affärer med köer och trånga parkeringar, jag får försöka svälja det.
Mitt humör är på kritisk nivå denna period, men det är av olika orsaker.
Mitt planerade pyssel är för att göra mig på bättre humör, kan ingen annan göra mig glad så får jag fixa det själv!




Sune åkte hem till matte ikväll, hon blev jätteglad att återse honom =)
Han var så mysig, men jag är mer glad att han kom hem så han inte vänjer sig för mycket vid mig och det här hemmet.
Så imorgon kommer det eventuellt hem en liten honkisse (honkissa?..) hit, det är en bekant som äger henne och ska ha henne här på foder över jul.
Mer sällskap till mig!

Nu när inga katter stryker omkring härhemma har jag tänt alla mysiga ljus jag hittat i rummen =)
Även pepparkaks-ljuset... det luktar nybakat i hela lägenheten.
Det och en filt över mina små fötter, jag har det rätt bra.

Många på jobbet påpekar att det är kallt osv eftersom vi bygger om entrén. Jag som alltid är frusen av mig oavsett årstid sitter i kortärmad pikétröja och svettas.
Utan att överdriva.
När andra ber mig dra upp värmen, vill jag hellre öppna ett fönster..

Jag kan i dessa stunder inse att jag har en annan sorts hydda nu och det stör mig inte såklart (jag kan ju inte vara gnällig när bebisen ska ha det bra därinne!) men jösses vad varm och fet jag är =)

Nej, måste lägga ifrån mig datorn en stund och göra något annat.

På återseende!

Inga kommentarer: