söndag, maj 15

Ännu en helg

Jag är helt mörbultad i kroppen efter några timmar på benen. Jösses, jag tror jag somnar i soffan när som helst..

Vi var iväg till första simträffen i eftermiddags, äntligen!

Ärligt talat var jag lite nervös och kanske skeptisk till att Emilia skulle uppskatta vårt påhitt.
Det krävs lite planering inför 20 minuters simning ska ni veta!
Läraren tipsade oss om att se till att bebisen ska vara utsövd, mätt och att vi föräldrar ska vara i tid så vi slipper stressa.
Ha!

Inte så lätt som det låter, men idag lyckades vi med hela baletten.
Hon var pigg och glad i gruppen, plaskade på och även när hon blev trött höll hon humöret uppe.
Hon sov som aldrig förr på vägen hem såklart. Sötnos!

Jag har haft höga förväntningar inför simningen och jag blev ändå positivt överraskad.
Så nu har vi en rolig familjeaktivitet att se fram emot 6 söndagar till- och Emilia är redan som en liten fisk i vattnet. =)

Jag håller på att tvätta nu och om en liten stund ska vi spela bingolotto. Thomas inväntar hockey-finalen som börjar direkt efter och då passar jag på att jogga en sväng i kvarteret.

Måste visa lite bilder från igår när vi åkte till Bälinge för att titta på betessläpp. En massa glada kossor skuttade ut i hagen samtidigt som ett tusental ko-turister glodde på deras dans.



"titta kossorna"


jag köpte ost också!

Den påsen med ost festade jag på igår kväll under Eurovision- finalen!
Sverige kom på tredje plats och det var en riktigt rolig final att följa.
Thomas festade på öl och jag hade rosévin med god ost.
Härlig kväll!

Vår helg har varit bra och nu ska vi vila upp oss inför nästa vecka.

Kram från oss!

Inga kommentarer: