onsdag, maj 18

Underbart

Det har varit vårväder här i Österbybruk idag, fantastiskt härligt.
Jag var iväg till Gimo 8 imorse och fick träffa en urgullig barnmorska. Vi satt och pratade ett bra tag om allt mellan himmel och jord och jag glömde bort tiden lite...
Väl hemma hade resten av familjen fortfarande sovmorgon, så det gick ju knappast någon nöd på dem!

Jag satt uppe till midnatt igår innan gubben klagade på att det var för ensamt i sovrummet. Blev faktiskt inte klar med allt, så jag har knåpat med det under lunch istället. Men nog var det skönt att lägga sig i nästan bra tid, för en gångs skull!

Min kära syster var förbi med Chester och sa hej idag och vi passade på att sola och mysa på min härliga uteplats. Emilia var vaken hela tiden och jag är säker på att Chester rågillar henne, så mycket pussar som hon fick!
Varje gång man vände bort ansiktet så smaskade han på henne, där han fick tag. Emilia var mest förbryllad...

Apropå Emilia var vi iväg på läkarundersökning idag och det gick så bra som jag hoppats. Vi har ett väldigt "lagom" barn tydligen, haha!

Imorgon bitti, strax efter 6 om vi hinner med, så kör vi fullpackad bil till Sundsvall. Jag har packat allt och förberett det mesta, jag är en så sjukt bra curlingmamma att jag blir impad av mig själv.

Nu sitter jag mest och samlar kraft inför morgondagen. Vi ska på begravning direkt när vi kommit fram till Sundsvall och jag vill ha allt så smidigt som möjligt inför det. Helgen i övrigt är full av planer som jag ser fram emot.
Gillar hemma =)

Dagen har varit mysig och gått iväg alldeles för fort. Nu ska jag klä på snuttan pyjamasen och bums ner i säng ska hon! Sen måste mamma gräva efter svart klänning som hon ska lyckas trycka på sig imorgon...

Hej från oss

Inga kommentarer: