måndag, juli 25

Hej!

Helgen har varit väldigt intensiv, så jag har inte lagt ner någon tid här tyvärr utan umgåtts med lillan och storen så gott jag hunnit.


Thomas och jag gick om varandra mellan jobb och hem, så att kalla det Helg är att ta i. Emilia har slussats mellan oss, men hon är nog nöjd som får så mycket egentid med mor och far och är lika glad som alltid!

Söndag morgon pep jag iväg kl 7 till jobbet, det var en ovanlig känsla att bara lämna allting därhemma. Senare fick jag höra att de hade sovmorgon till 11, men hallå!
Huvva så orättvist =)

Hann börja med några måsten, men inte alls så mycket som jag trott pga att Thomas åkte iväg. Vi avrundade gårdagskvällen med att se Adjustment Bureau hemma och bara kvällsfika och surra. Jag är inte ett dugg stressad för att jag valde det, för de stunderna är guld värda!

Inte förrän fredag kväll, då jag kommit hem från jobbet, hörde jag de hemska nyheterna om massakern i Norge. Mycket tid har lagts på att grubbla, förfäras och följa nyheterna stup i kvarten för att försöka få allt att sjunka in.
En sjuk och organiserad människa kan verkligen göra mycket skada, sen om han är en terrorist eller inte vill jag inte lägga vikt vid.
Han ångrar sig inte på en punkt uppenbarligen och det är än mer skrämmande.


Nåja, jag vill inte ge honom mer plats i min blogg!

Här är en bild på mig och hjärtat istället;




Idag är ordningen återställd. Jag är ledig och gubben jobbar, Emilia leker och sover för fulla muggar. Det är inget jobb förrän på söndag så nu har jag chans att komma ikapp med mig själv lite =)

Jag drar ner till stan framöver i veckan för att leta lite detaljer inför bröllopet på lördag. Något fint rosa till mitt hår och någon limegrön detalj till Thomas.
Blir säkert lätt att hitta..

Har för övrigt hittat tillbaka till min resfeber och är kanske lite avundsjuk över att inte vara på Irland. Landet som jag vid 13 års ålder sa att jag ville flytta till och leva som pensionär =) så länge vill jag faktiskt inte vänta!

Nu ska jag snygga till uteplatsen lite, satt och rensade den igår men den ooo så snälle gräsklipparmannen har varit hit nyss och sprutat gräs och annat tillbaka till oss. Hmppf!

Nä, hej så länge och ha en trevlig ny vecka!

1 kommentar:

Ida sa...

Irland hälsar så gott till dig ändå vännen :-) Howdy Hey and goodnight! / Kram ida