måndag, juli 25

Paus!

Jag behöver vila ögonen på något lite mer nöjsamt. Plugget är i full gång och jag har till den 9e augusti på mig. Min plan är att vara klar denna fredag kväll. Då ger det mig mer tid att planera muntlig examination =)

Emilia och jag var ner till bvc, hon är numera en 8,5 kilos klump. Jag hade gissat på närmare 10... känns som så vissa gånger!
Hon var så duktig, vi fick allting kollat och bekräftat att hon mår bra och växer som hon ska. Två gånger kissade hon ner barnmorskan också, bra jobbat!
Jag gick ner dit främst för att få läkartiden inför 6månaders vaccinationen bokad.. två likadana sprutor som sist i varsitt lår. Stackars unge.
Egentligen inte, men jag lider ändå med henne.

Nu leker hon med fjärrkontrollen så pappa lär väl få laga något när han kommer hem sen. Kanske jag borde börja med middagen?
Jag är så segstartad idag att det inte är klokt, typiskt måndagar. Vädret håller oss inne också och gör mig ännu mer kola-seg.

Äh, maten får vänta! Project Runway på tv...

Kram på er därute!

Inga kommentarer: