söndag, juli 10

Jag frigör lite tid från mitt pluggande till bloggen.
Det är skönt med lite pauser, särskilt då det visar sig att jag måste läsa upp mig på två extra kapitel nu inför nästa uppgift.
Orka...

Thomas var så söt inatt, han kom hem från Gatufesten redan runt 1 och hade ringt mig någon timme innan det. Jag kunde inte somna om utan blev positivt överraskad (och lite rädd) när en stor skugga stod utanför fönstret i stugan plötsligt.
Han hade blivit less och kommit hem, sötpruppen.
Ja som sagt, vaken var jag och hungrig. Mitt dignande godisbord som jag fått av gubben för att han skulle ut hade varit intressant i nån timme, sedan sa magen ifrån. Nu knorrade den efter något riktigt och Thomas knallade upp och gjorde iordning!
Kallrökt lax, potatis, munkar, minipizza och dricka till det.
Jag åt säkert ett halvt paket lax, var sjukt gott och uppskattat.

Idag har vi haft egentid härnere i stugan och mös på fram till lunch i värmen. Efter det har vi rest runt till familjen, bekanta hanns inte med trots vår noga planering- tyvärr!
Ca 18mil hann vi avverka räknade vi på, rätt bra jobbat tycker vi.

Vi avrundade dagen med Max-mat och nedvarvning utomhus i stugan. Det åskade loss under dagen så nu är det svalt och vackert härnere igen. Solen värmer, men inte länge till så jag ska snart gå in och knoppa av. Imorgon har jag sovmorgon nämligen, underbart =)

Imorgon besöker vi Norra Berget, där finns det djurpark och lekplatser. Vi ska samla ihop oss ett gäng för att ha picknick och det ska bli riktigt skoj!
På tisdag är det dags att packa ihop.. men nåja. Allt kul har sitt slut.

Nu ska jag läsa de där förbenade kapitlen och sen hoppa i säng.

Tjing

Inga kommentarer: