lördag, juli 9

Lördag!

Hej på er ute i sommar-Sverige!



Ett litet inlägg ska jag väl kunna klämma fram emellanåt, idag är första dagen med halvmulet väder. Då kan man blogga.
Rätt skönt eftersom man inte är van vid oavbruten värme, men poolen gör det hela väldigt mycket bättre!
Emilia har av någon anledning fått färg i ansiktet, trots att jag hela tiden hållit henne i skuggan och i stugan när det är som värst. En solhatt måste inköpas så hon inte bränner sig, stackaren.

Igår höll vi oss utomhus hela dagen och framemot kvällen märktes det hur slut man blir i kropp och själ av frisk luft. Vi ställde upp som barnvakt på kvällen åt Emilias faster och hennes två busiga grabbar. De var nere med oss i stugan, badade och stojade runt tills det var dags att fara hem och natta dem i deras egna sängar.
Efter det låg två stora kollin och ett väldigt litet kolli i soffan och inväntade faster. =)

När vi skulle hem och Äntligen få sova råkade vi på patrull..
En bom som avgränsar privat väg stängs automatiskt varje kväll och just när vi skulle passera hade någon haft sönder något mekaniskt i bommen. Den kunde därmed inte öppna upp åt oss, vad vi än gjorde.
Just vår tur!

Det var bara att vända och sova i Emilias farfars hus över natten. Okej, det gick ingen nöd på oss på något sätt men vi var bara väldigt trötta =)

Jaha nu då?
Vi har käkat gott sedan vi kom ner till stugan igen, Emilia tupplurar och gubben for iväg en snabbis nu på systembolaget. Det ska inhandlas något till utgången ikväll!
Jag ser däremot fram emot en lugn solokväll, ska plugga (jomenvisst) och lata mig, det sägs att åskan kommer hit snart.
Mys!

Imorgon blir det bilåkande till släkt och vänner, det blir nog en hektisk och spännande dag.

Nu ska jag vila mina ögon lite, skickar en kram till alla läsare!


Inga kommentarer: