torsdag, juli 7

Dagarna är långa i denna värme, jag försöker stanna upp ibland och njuta av att vi har en så bra semester.
Det är givetvis inte enbart pga vädret, då hade vi inte varit så öppensinnade- men det går inte att sticka under stol med att vi alla blir gladare av värme och frisk luft.

Gatufesten var riktigt mysig igår, vi hade turen att få barnvakt de timmar vi ville in och kika på festligheterna. Vilken tur för Emilia att hon slapp allt buller och stoj och vi fick lite kvalitetstid med varandra jag och gubben.
Jag hade varit in i stan under lunch och fikat med mammsen (och lillan) och redan då hade det börjat skruva upp sig. Den här stan lever upp ordentligt under dessa tider och det är inte annat än roligt.

Idag åkte jag med mini till stallet en sväng, åt jordgubbar och surrade bort tiden i solen. Sedan dess har vi hållit oss nere i stugan, folk har kommit och gått och vi har verkligen varit på toppenhumör. Mycket bad blev det, även för Emilia som invigde sin pool =)
Rosé, vitt vin, piña colada och mer rosé =)

Grillat, spel på gräsmattan och Thomas for iväg och köpte en tjejblaska till mig som tack för att jag gav honom lite egentid med grabbarna.

Det här låter verkligen som ett överkäckt inlägg, men jag kan inte klaga på något.
Skulle jag göra det så vore det på myggen. Och mina röda axlar =)

Imorgon ska jag sitta i gräset och plugga är planen, bestämmer jag inte det konkret med mig själv glöms det lätt bort i alla andra aktiviteter.
Har massa bilder jag vill visa, men de är inte tillräckligt nära mig nu.. är så trött att jag bullat upp mig i sängen med Emilia bredvid som slocknat. De andra fortsätter kvällen med spel och energi, jag förstår inte att de orkar hålla igång för jag kan knappt hålla mig vaken!

Ooooh, måste visa vilken fin stol vi har fått till Emilia sedan! Hon är hur nöjd som helst numera då hon kan sitta bredvid hela gänget runt bordet och försöka nalla allt i sin närhet. Särskilt det vi stoppar i munnen!

Eventuellt finns det jobb åt mig i Uppsala när jag kommer hem igen, ska in och prata med chefen på stället och lägga upp det. Vore inte det kanon??
Håll en tumme åt mig, jag vill verkligen ha en syssla utanför hemmet då och då.

Men nä, nu ska jag krypa ihop med Emilia och lukta lite på henne. Hon verkar trivas härnere och då är jag nöjd.

Kram på er och njut av sommaren hur vädret än må vara!

Inga kommentarer: