onsdag, juli 13

Stadsfolk!

Jag har sagt det förr och jag tar upp det igen;

Kan man inte vistas på ett moget sätt i naturen har man inget där att göra! Eller ens skaffa sig en sommarbostad med trädgård om man måste hugga ihjäl oskyldiga djur för att man anser att det är ens skyldighet!

Jag såg nyss Nyhetsmorgon där Jonas Wahlström var på besök. De pratade om hur man ser skillnad på olika ormar och hur pass ofarliga de faktiskt är.
Den ooo så enerverande Calle Schulman kom på tapeten då han just blivit polisanmäld för att ha dödat en fridlyst orm i sin trädgård.
Som han själv beskrev det tyckte han att det var "alla människors rättighet och skyldighet att döda djur som är för nära"

Sedan skriver han i sin blogg att han vill att polisen lämnar honom ifred eftersom han faktiskt är på semester. Att hela hans familj var i fara, att länsstyrelsen antagligen vill ha lite "airtime" och pr.



" Ormar är det värsta jag vet. Verkligen. Det värsta. Vill döda alla ormar. Vill hugga av den med en spade. Gjorde det idag. Högg och högg. Tre gånger. Huvet singlade iväg. Sen klöv jag den jäveln två gånger till. Jag tror till och med att jag skrek under tiden.

Alla ormar ska dö.

Pappa kände likadant. Blev helt galen när han fick syn på orm. Löpte efter spade. Högg och högg. Det gjorde nog mig lika rädd för ormar som han.

Vad är det för orm?
"

Så lägger han upp en bild på en tredelad hasselsnok.

Är den här karln helt slut i huvudet på riktigt?

Inga kommentarer: