lördag, januari 21

Dumsnut

Ja, idag skulle jag inte bli nominerad till årets morsa.



Tanken var att dammtorka lägenheten lite snabbt, med start i sovrummet. Emilia lallar på och vill vara med som vanligt. Jag skulle flytta på två tavlor och våra fina glasvaser vi fått i julklapp. Klumpig som jag var rev jag ner exakt allt samtidigt på hyllan, det rasade ner på golvet och glaset sprutade åt alla håll. Emilia var i samma rum!!

Henne skyndade jag mig att gå bort med och kolla så hon inte fått glassplitter på sig, sedan fick hon leka i sin säng tills jag fått bort allt på golvet. Golvet, sängen.. överallt.
Lyckades bloda ner mig på handlederna och blev inte gladare för det, jag blev galet less helt enkelt...

Gjorde samma sak häromnatten fast då åkte endast en av vaserna i golvet. Klockan var mitt i natta och Emilia hade vaknat till. Jag gick in, tryckte in en napp i munnen på henne och somnade tydligen till på vägen tillbaka då jag gick rakt in i hyllan.
Thomas blev vettskrämd!(hihi)

Men i alla fall blev förödelsen total idag och nu är jag totaldeppig. De vaserna var riktigt fina!

Nåja, jag släpade ut Emilia i det kalla vädret på eftermiddagen för att besöka den plats som Uppsala namngivit till minne av Fadime. Nyheterna uppdaterade flitigt under dagen med livesändningar från Uppsala, det är nämligen 10 år sedan idag hon hedersmördades.
Sjukt vad fort tiden går!

Vi såg Mästerkatten häromdagen (Puss in Boots) och jag blev kär i en liten sidofigur från filmen. En katt som inte har något med handlingen att göra men gjorde hela filmen =)



jag vet att min syster skulle ääälska detta ;)

Nu ska jag förbereda inför jobb imorgon, tagga tagga!

Hej hå

Inga kommentarer: