söndag, januari 15

Helg puts väck

Nu knyter jag ihop säcken för den här helgen.
Jag jobbade igår med kära syster och vi slet som rävar. Hon gjorde ett snabbare jobb än mig vilket borde varit pinsamt för min del då hon går och bär på en knodd samtidigt, men hon är ju tamesjutton omänsklig. I alla fall var det roligt att faktiskt ha ett pass tillsammans för en gångs skull.
Vilket innebär att jag är ledig nästa lördag och kanske får sova lite mer då =)

Vi tog en dag hemma idag och for iväg till pappas jobb på eftermiddagen. TVÅ gånger rymde hon iväg på golvet, båda gångerna då jag släppte henne lite snabbt på golvet för att försöka organisera våra ytterkläder. Direkt till Thomas stack hon och störde mitt i hans kunder, illa för mamma =)

Idag var det Tulpanens Dag och inga blommor har jag fått heller- hade jag vetat om det tidigare idag hade jag nog hintat men jag var lika dåligt påläst som han var.
Jag får hålla mig med min fina Amaryllis som fortfarande blommar friskt i köket. Den färgade av sig så fint på väggen idag... tur att vi inte kan bli ersättningsskyldig i den här lägenheten, allt ska nämligen renoveras om inom två år så nu klistrar jag friskt på väggarna och vi grejar så mycket vi törs.
Allt för att få det så hemtrevligt det går i en lägenhet vi inte kommer bo i så länge.
Inga fototapeter än har det blivit. Det känns mer som en investering och jag riskerar att gilla de så mycket att jag inte kommer vilja flytta ifrån. Dålig ursäkt för att hålla i slantarna, va?

Imorgon är det redan måndag igen, då ska vi ÄNTLIGEN träffa lite bebisar nere på förskolan. Jag har längtat, Emilia har tjatat.. äntligen som sagt.

Och jobb blir det också. Såklart =)

Nu ligger vi med varsin dator i knäet i sängen, Thomas ser sin Terra Nova och jag försöker varva ner. Romantiken är på topp, haha!

Nej hörni, nu sätter jag stopp och så ses vi någon annan dag.

Pling



gammal bild från oktober, pappa och Emilia tittar på nya bilar!

Inga kommentarer: