tisdag, mars 6

Jag hinn int!

Mycket har hänt sedan sist jag klottrade här.



Sjukdomar hit&dit, lite mello, en massa jobb och sömnen har fått lida en del men inte på grund av det sistnämnda.
Emilia slog sig i soffan för några dagar sen och fick en fläskläpp. Jag tror jag tröstade henne långt efter att skorpan lossnat- men man är ju mamma!

Jag kämpar med min nya telefon men känner mig som en typisk svensson när telefonen ringer- jag stirrar på den i fyra signaler innan jag fattar hur man svarar. Ja, jag är en sån person jag tidigare irriterat mig på =)

Det har hunnit bli mars och flera fina vårdagar har vi haft här, kalla men fina! Syster kom förbi en sväng idag och gjorde Emilia väldigt glad- mindre glad blev Emilia för alla pussar hon fick av Chester, haha!
Hon blundar numera alltid när han närmar sig och försöker mota bort honom med sina händer, det är faktiskt lite sött.

Jag har kommit igång med mitt torsdagsjobb vilket innebär färre off-dagar mellan jobb och jobb. Thomas är borta i Stockholm idag så jag har lite gräsänkling-tid för mig själv. Emilia somnade helt ovaggad, efter en dag av lek på förskolan och dessutom besök av moster (och kelen vovve) var hon helt slut. Mamma med.

Imorgon ska vi försöka strukturera upp hemmet lite, jag har ett monster gömt i klädkammaren som växer för varje dag och måste utrotas. Tvätthögs-monstret. Han får krafter av vår frånvaro i hemmet, jag är inte särskilt sugen att ta itu med det egentligen.

Nu står klockan på Sova så jag ska ta och pallra mig iväg.
Hejsvej.

Inga kommentarer: