onsdag, februari 29

Skottdagen -pangpang

Via Spotify sitter jag och går igenom mello-listan inför finalen.
Först var jag helt såld på Loreen som många andra, men Molly sjunger väldigt fint hon med. Annars föredrar jag faktiskt svenska texter så de gillar jag med. Då inkluderas INTE Ranelids bidrag.

Emilia vaccinerades idag, min lilla stackare. Hon är redan snuvig och efter sprutorna blev hon febrig och kinkig. Hon är öm i benen och har svårt att äta sin mat. Ikväll somnade hon på en gång, helt utmattad =(

Jag var tillbaka i Österbybruk och avslutade städet idag, mina händer är alldeles torra och fnasiga efter fönsterputs och golvmoppning. Passade på att hämta en gratis fryst tårta som vi fått i inflyttningspresent i och med vår flytt till Uppsala kommun. Alltså- vi fick en present från Östhammars kommun för att vi flyttade ut från dem?
Det är så jag tolkar det.
Men klart vi tackar och tar emot.
Jag körde hem på 40 minuter med den i bilen, sedan åt vi middag hemma och lallade på i nån timme till efter det innan jag kom på att tårtan låg kvar framme på bänken..
Näe jag vill inte öppna och kolla hur den sörjan ser ut =)

Thomas har låtit mig ärva hans HTC Sense och jag har lekt och pillat till oändligheten tur och retur men nu ger jag upp. Den är bra! Ingen tvekan. Men den är inte min gamla Iphone.

Han satt här med ett par jobbisar och ölade och nu skulle de ner till stan och kolla in fotbollen. Huvudsaken de fick tag i mer öl, förstod jag det som.
Skönt med några ensamma timmar =)

Imorgon skippar jag simmet om inte Emilia magiskt frisknat till över natten. Hon ska få lugn och ro med massa mys så jag vet att hon mår bra innan jag går till jobbet imorgon kväll. Äntligen sätter jag igång med mitt torsdagsjobb! Det ska bli kul att hänga lite mer på mitt andra hem, jag vill känna mig produktiv utanför hemmet också.

Nja, de där ensamma timmarna för mig själv ikväll blir inte så många, jag är galet trött som vanligt när klockan kryper mellan 21-22.

Nu går vi mot mars och vårkänslor- idag fick vi en riktig försmak på det. Hoppas det håller i sig! Den här morsan har redan fått färg i ansiktet- det ni!


Hej på er

1 kommentar:

mamma sa...

skulle vara kul att få se bild på den färgen hihi.