fredag, mars 9

Vårstädning

Idag är det friska bullar på schemat.
Emilia har hjälpt mig städa, dammtorka och dra runt med dammsugaren här på morgonen.
Tvättid var bokad från 12 och tills dess skulle Emilia hinna somna om för lite lunch-lur.
Hon nickade till runt halv tolv och jag passade på att moppa alla golven direkt. Jag hade några minuter tillgodo innan jag skulle ner till tvättstugan så jag lade mig i soffan och blundade, astrött.
Vaknade 13.10...

Vafan!

Nåja, jag är igång nu och har kört flera maskiner, jänta har vaknat och leker för fullt själv -hon är härlig självständig!- och jag försöker att inte känna efter hur trööööött jag är.


Imorgon är det barnklädesmarknad i Almtunakyrkan, vi ska dit alla tre och se om det finns fina kläder till Emilia. Eventuellt drar jag bort till syrran i Björklinge på eftermiddagen och på kvällen är det mellofinal!
Vi får kvällsbesök som är lika taggade som oss (jag) över finalen så det kommer bli en bra kväll =)

Thomas är i Gävle idag och kommer förhoppningsvis hem snart, vi saknar honom. Jag hör en massa ba-ba och paa-pa idag..

Hoppas ni får en trevlig helg för det ska vi ha!

Inga kommentarer: