tisdag, april 3

Tisdagskul

Kväll igen!

Dagarna går så fort. Hört den förr?

Vi var ner till öppna förskolan imorse och lekte järnet med de andra ungarna. Emilia har varit på strålande och busigt humör hela dagen igenom och hon "hjälper" mig med allt härhemma med stor energi.
Nu sitter jag och kollar på kvalserien och Timrå kämpar så bra de bara kan..
Hade varit kul om Thomas var hemma med oss och hejade, han är mer inne i detta än mig =)

Det var länge sen jag nämnde vår jourkatt, lilla Eusebio.

Han är kvar här och har börjat slappna av otroligt bra runt oss och Emilia. Förut blev han rädd när han såg henne, sedan höll han sig lugn tills hon började prata, efter det gick allt bra tills hon närmade honom.
Om ni skulle se hur de myser med varandra nu skulle ni inte tro att det är samma katt.

Hon slänger (tyvärr) sina gosiga snuttisar på honom för han ska få mysigt i soffan, klappar honom och drar han i öronen ibland. Han ligger kvar och låter henne hållas, försöker inte ens flytta på sig. Antingen väntar han på att hon ska sluta eller så vet han om att hon inte vill något illa.
I vilket fall så är han otroligt snäll mot oss och henne, han sover till och med mig innanför täcket numera!

Imorgon drar vi ner på stan och luftar oss, hälsar på förskolan i vanlig ordning och kommer förhoppningsvis ha ännu en mysig dag ihop, mamma och jänta.

Innan jag hann avsluta det här inlägget blev det klart att Timrå säkrat sitt elitseriekontrakt, vilken härlig nyhet!
Timrå andas hockey!

Väldigt roligt att höra att de tydligen alltid sjunger melodifestivalens vinnarlåt i omklädningsrummet när de "vunnit" eller ja- Klarat sig. De sjöng Euphoria så fint så.

Nej ni.

Nu är mamma trött så jag tackar för mig.

Inga kommentarer: