måndag, april 2

Hej April

Vårväder, jomen tjena.

Snöstormarna har bytt av varandra och snön smälter bort lika fort.
Förra veckan var rätt tung, jag jobbade 6 av 7 dagar och fem pass i rad. Jaja, det låter kanske inte så jobbigt i sig, men de gick in i varandra lite tokigt.
Jobbade t ex fre stängning, lör öppning, hade lovat sambon att ta morgonpasset med Emilia på sön morgon och kvällspass på det. Imorse måndag öppnade vi klockan 7..
Jag är inte van!

Nu sitter jag i soffan och är tacksam över att Emilia ligger och sover. Gräsänka är jag också- Thomas åkte till Göteborg ikväll. Han är borta i två nätter =(

Jag lyckades övertala honom att ta med Emilia på öppna förskolan imorse, hon har ju inte varit där på över en vecka stackarn. När jag kom hem från jobbet och de hade lekt klart var de minst lika slut som jag. Haha!

Nåja, nog om vardagen.

I helgen firade vi av Thomas, några kompisar till Thomas reste hit och även hans bror och tjej sov över. De festade för fullt på lördag kväll och jag hade bett honom i förväg att inte förfesta så länge hos oss eftersom jag skulle upp tidigt dan efter... vi hade väldigt trevligt i alla fall och de drog vid 23.
Det är inte tidigt!!
Vilket såklart betydde att jag inte kunde låta bli att städa lägenheten fräsch innan jag lade mig vid midnatt. En får skylle sig själv.

Även fast jag gnäller över detta så tycker jag det är skitkul när vi har folk hemma, särskilt när de reser hit och sover över =)
Emilia gillart hon med, ojoj. Apan får stå i centrum.

Nu laddar jag för en ny och förhoppningsvis mer blandad vecka. Det är ju påsk säger dem. Vet inte om jag tar på mig pyssel med jänta, hon demolerar allt i sin väg mest hela tiden.
Men jag är så sugen på att få sitta och måla ägg och limma fjädrar, jag längtar tills.. nästa påsk antar jag =)

Ja nu orkar jag inte mer.

Ha´re bra!

Inga kommentarer: