fredag, september 14

This girl is on fire

Fredag kväll redan och jag har varit lite off senaste tiden.




Blev dyngsjuk förra helgen, kände av det redan på fredag morgon och sedan eskalerade det över dagen. Värst var det att arbeta kvällspasset, kallsvettig och frossig gick man runt folket och försökte vara trevlig.
Undrar lite försiktigt hur många jag smittade den dagen... usch.
Hade tack och lov ledig helg så jag sooooov bort den. Missade Kulturnatten och en massa skoj som var inplanerat den helgen, men slapp i alla fall missa något jobbpass. De är viktiga nuförtiden!

Ja, apropå jobbet så har det varit turbulenta veckor sedan i början av augusti faktiskt. Jag har tagit på mig en massa extrapass och nu under alla omständigheter som varit på senaste tiden så har det varit svårt att pussla tiderna hit&dit.
Men nu efter v38 är det slut på tragglandet och jag går in på fast schema, är väldigt tacksam över att vi lyckats samarbeta fram alla lösa trådar med varandra över Emilia så det funkar för båda. Nåja, vi har gjort vårt bästa i alla fall, men snart slipper man tjafsa om tiderna om man säger så =)

Jag går upp i tid, jobbar 72% från den här veckan och det känns bra att jag har flyt på vissa fronter.
Studiekurserna jag hade sökt kom jag inte in på (vet inte om jag nämnt det tidigare) och det var tråkigt, men det var också anledningen till att jag skrev upp mig på Sats. Nu kör jag ett 8veckors gymprogram med olika pass som ska variera min träning.
Alla behöver vi en sysselsättning utöver jobb och barn, speciellt denna period behöver jag det.
Känner skillnad i min kropp och har gått ner 12kg från juli, låter galet men jag känner mig piggare som aldrig förr tack vare träningen.

Imorgon är det 30-årsfest i Bälinge och jag ska dit mellan jobbpassen. Men först ska jag träna! Ordning och reda =)

Nästa helg är det barnloppis och jag har ledig helg igen. Mamma kommer eventuellt ner och jag får äntligen ha min härliga unge hemma på heltid i tre dagar. Det kan bara bli bättre med andra ord!

Men nu ska jag försöka varva ner huvudet, klockan är snart midnatt och jag öppnar affären imorgon. Uppstigning 6.30 senast vilket säkert kommer gå jättebra.

Tjing

Inga kommentarer: